Ezen a weboldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk. További információ Rendben!
Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

www.veddonline.hu

hatályos: 2018-07-02-től

Preambulum

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Jelen webáruház ÁSZF a Fogyasztó Barát ÁSZF generátorral készült.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,

mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a

vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné

velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott

elérhetőségeken!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Orbium Kft.

Székhely: 4031 Debrecen, Libatop utca 10.

Levelezési cím: 4027 Debrecen, Füredi út 27. (Malompark Bevásárlóközpont, Lufi Plusz - lufi és party bolt)

Nyilvántartásba vevő hatóság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 09-09-012035

Adószám: 13600741-2-09

Képviselő: Veress Attila

Telefonszám: +36205627000

E-mail: info@orbium.hu

Honlap: http://www.veddonline.hu

Bankszámlaszám: 11738008-20887052-00000000

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-72862/2014

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Elérhetőség: +36-1/234-5012, info@shoprenter.hu

Fogalmak

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró

természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: http://www.veddonline.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé

tévő eszköznek minősül

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő

adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a

felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.

Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a

sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az

internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti

termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek

egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a

szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt

minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:

fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő

teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal,

valamint

b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező

jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes

szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott

dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok

rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF),

valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően

tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés

létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi

szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A

webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az

ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,

azokat az Eladó nem iktatja.

Árak

Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az

árváltozás jogát fenntartjuk.

Egyes termékeink a fentiektől eltérően 5%-os ÁFÁ-t tartalmaznak.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az

alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36205627000

Internet cím: http://www.veddonline.hu

E-mail: info@orbium.hu

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a

vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók

részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló

magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint

orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali

kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról

haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen

közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb

elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a

fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó

előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az

írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a

vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem

rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben

megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály,

hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás

indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt

szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme,

2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,

dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,

amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési

szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli

panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles

megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy

panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását

kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a

fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és

internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,

hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető

testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a

tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a

fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak

megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi

hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás

lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint

illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti

érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,

valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön

fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye

szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának

feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy

rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett

a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat

megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület

előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított

személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető

testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési

kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének

felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság

rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások

jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való

eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a

kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és

középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet,

míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó

árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás

éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság

bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását,

illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását

célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli

rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése

céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben

döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének

biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad

a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület

elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy

telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett

számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós

tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett

testület megjelölését,

d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok

bizonyítékait,

e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül

megkísérelte a vitás ügy rendezését

f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását

nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve

fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

g. a testület döntésére irányuló indítványt,

h. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek

tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli

nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb

írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így

ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen

keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók

tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással

kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online

vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz

kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése

értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem

alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres

megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely

olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A

weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos

hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A

jogtulajdonos: Orbium Kft.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további

pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok

rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról

szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti.

Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti

adattartalom visszaállítható.A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL

adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva,

kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél

szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató

jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok

valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van

az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal

nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan

kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve

szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön

hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre

hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó

tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja

a szerződés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén

Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a

megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk

kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön

létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt

automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről.

Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az

Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás

ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez

esetben nem jön létre szerződés a felek között.

A honlap használata

A vásárlás folyamata

A Termék kiválasztása

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és

ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját,

cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie.

A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs

elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.

Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

Kosárba helyezés

A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú -

terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége

keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.

Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott

terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik,

hogy az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn

megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés

véglegesítéséig – a "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a

kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek

helyezhetőek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható.

Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a

„Terméket hozzáadtuk a kosárhoz” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket

kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a kosárhoz” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket

szeretné ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a

„Vissza a termékhez” gombra!

A Kosár megtekintése

A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár megtekintése” ikonra kattintva

bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani

a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb

megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő

információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.

Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a

„Megrendelés” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.

Vásárlói adatok megadása

„Megrendelés” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által

kiválasztott termékek megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. A „Szállítási

szolgáltatás” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja

átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás

díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén.

A „Felhasználói adatok” szövegdobozban e-mail címét, a „Számlázási információ”

szövegdobozban teljes nevét, címét, telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási információ”

szövegdobozban a rendszer automatikusan a „Számlázási információ” során megadott adatokat

tárolja. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a pipát. A „Megjegyzés”

szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.

A rendelés áttekintése

A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön a „Folytatás a következő lépéssel” gombra

kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva

törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár tartalmához. A „Folytatás a

következő lépéssel” gombra kattintás esetén Ön a „Rendelés áttekintése” oldalra érkezik. Itt

láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a

felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az

adatokon itt már nem változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni

kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra

kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó

részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó

megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon

keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF

rendelkezései szerint

Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát

megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén

- fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti.

Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem

igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az

Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát.

A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre.

Fizetési módok

Utánvétel

A rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kell kiegyenlíteni  "Utánvétel" fizetési móddal, aminek a díja 1000 Ft/csomag.

 

Átvételi módok, átvételi díjak

PACKETA futárszolgálat

Megrendelt termékeket a Packeta futárszolgálat kézbesíti.

Ezen szállítási mód díja Magyarországon: csomagküldő átvételi pontra szállítás esetén bruttó 1290 Ft. Házhoz szállítás esetén bruttó 2500 Ft. Törékeny termékek esetében a házhoz szállítás bruttó 3990 Ft. Az árak nem tartalmazzák a csomagkezelés és az utánvét díját, ami +1000 Ft/ csomag.

Külföldi rendelés esetén a szállítás abban az esetben lehetséges, ha az adott országban a Packeta szállítási szolgáltatása elérhető. A kiszállítás díját ebben az esetben előre írásban egyeztetjük a megrendelőinkkel.

MPL futárszolgálat

Az MPL futárszolgálattal küldött csomagok esetében 30 napos átfutási idővel kell számolni. Lehetőség van MPL csomagautomatába, Posta Pontra, és házhoz történő szállításra is. A díjak: MPL csomagautomata esetén 990 Ft, Posta Pont esetén: 1990 Ft, házhoz történő szállítás esetén: 20 kg-ig 2990 Ft, 40 kg-ig 5990 Ft. Az árak nem tartalmazzák a csomagkezelés és az utánvét díját, ami +1000 Ft/ csomag.

Személyes átvétel

A megrendelt termékeket személyesen is átveheti üzletünkben! Címünk Debrecen, Füredi út 27.

(Malompark Bevásárlóközpont) Nyitva tartás: hétfőtől szombatig: 9:00-19:00, vasárnap: 9:00-16:00.

Személyes átvétel esetén Önt nem terheli az utánvét díja, csak a megrendelt termék árát kell kifizetnie készpénzben vagy bankkártyával.

 

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától

számított legfeljebb 40 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést

minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön

tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési

felelősségét kifejezetten kizárja.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel

fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes

egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet

sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az

Ön részére 5 munkanapon belül.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása

vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek

nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli

elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban

történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének

napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott

elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti

időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése

előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati

kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási

jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó

egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával

gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14

naptári napos határidőn belül elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban

gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus

adathordozón visszaigazolni.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,

az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül

visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a

teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét,

hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól

eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó

a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező

módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más

fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem

terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy

postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő

fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő

többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn

visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a

terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a

kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll

módunkban elfogadni.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,

köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy

napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére

meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a

fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell

visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen

kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a

felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a

vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a

szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell

megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan

magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások

piaci értéke alapján kell kiszámítani.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához

szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a

45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését

követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte

meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően

felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac

vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is

lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a

fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból

az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul

vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem

befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi

szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a

megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére

keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának

adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,

személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó

szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési

határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a

fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e

beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés

megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése

felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával

készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt

érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is

kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a

szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már

nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az

Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles

bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy

termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését

kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két

éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell

bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem

volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági

igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági

igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított

részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)

Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó

Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben

érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő

határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított

három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E

határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a

kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A

jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a

fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás

vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli

esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a

hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve

termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,

egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül

megilletik.